Mitt första Mötley-minne

Mötley är bekräftade till Rocklahoma i Ocklahoma i sommar, kan man hoppas på SRF?

Första gången jag (Ida) skulle få drömmen uppfylld och se våra hjältar Mötley (inte Thor) var på Peace and Love 2009. Dagen började bra med både det ena och andra (inget nämnt och inget glömt). Vi hängde med Criffe och blev lite smått fyllehungriga. Vi tänkte att en pizza skulle sitta fint i kaggen.

Så, en pizzeria blev det, mellan campingområdet och festivalområdet. Vi satt där och pratade och åt (förmodligen) en pizza. I nästa sekund vaknar jag upp helt förvirrad, på en altan, utanför en pizzeria. Tittar mig runt, ser att Criffe är borta. Crille sitter mitt emot mig och sover. Jag väcker honom snabbt som fan, frågar "Vad är klockan?". Han är så jävla borta och fattar ingenting. Jag tittar på klockan och skriker "SHIIIIIIT, konserten är slut snart!", Crille reagerar knappt, jag säger "Jag drar nu, ska du med?" Jag får ett nej till svar och jag springer, springer snabbare än vad jag gjort någonsin i hela mitt liv. (Vanligtvis tog det minst 20 minuter att gå från campingområdet till festivalområdet, så tänk er hur jävla mycket jag sprang) Jag hinner dit för att se de sista låtarna.

Jag vankar därifrån och undrar vad fan som hände? Hur kunde vi somna innan ett band som vi ÄLSKAR och sett fram emot i ett halvår? Jag minns inte hur jag hittar Crille eller vart. Men han somnade om på pizzerian, ute på deras altan och vaknar upp av att polisen kommer och kastar han därifrån.

....appropå polisen så kommer det mer av den varan i senare inlägg....




Det var mitt minne från första konserten av Mötley. Vill ni höra om den andra gången på Sonisphere? hahahaha. Nä, trodde inte det heller!


Ja, om bilden ska tala så kan man ju förstå varför vi somnade...



/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0